خاص ترین فونت های فارسی جدید ۱۴۰۳

خاص ترین فونت های فارسی جدید ۱۴۰۳

تایپوگرافی همیشه بخش مهمی از طراحی بوده و اهمیت دارد که شما در آن به روز باشید. با گزینه های زیادی که برای فونت ها وجود دارند بسیار سخت است که بتوانیم خاص ترین فونت های فارسی 1403 رو از هم تفکیک کنیم. احتمالا یافتن یک فونت عالی برای همه در طول یک پروژه طراحی می تواند زمان بر باشد، بنابراین ما در اینجا لیستی از خاص ترین فونت های فارسی 1403 که هم از نظر کارشناسان امتیاز بالایی دریافت کرده اند و هم در پروژه های زیادی از طراحی ها توسط گرافیست ها مورد استفاده قرار گرفته اند رو تهیه کردیم. بسیاری از ما با محبوب ترین فونت ها در طراحی گرافیک آشنا هستیم، اما احتمالا دوست ندارید که از یک فونت معمولی اما محبوب استفاده کنید و به دنبال یک فونت خاص می گردید. همه ما فونت های مورد علاقه خودمون رو داریم، اما خوب است که هر چند وقت یکبار فونت هامون رو آپدیت کنیم و از قدیمی شدن کار های گرافیکی جلوگیری کنیم.
در این پست خاص ترین، جدیدترین و بهترین فونت‌های مدرن فارسی که تایپوگرافی را تحت تأثیر قرار داده اند و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند را به شما معرفی می کنیم و شما قادر خواهید بود از این فونت های فوق العاده در پروژه هاتون استفاده کنید.

پس شما رو دعوت میکنم بریم سراغ لیستی از بهترین فونت های فارسی که هنگام طراحی های گرافیکی باعث خواهند شد مثل همیشه بدرخشید.  

دانلود رایگان فونت فارسی

جدیدترین مجموعه فونت های فارسی رو بصورت گلچین شده و رایگان برای شما قرار دادیم که براحتی دانلود فونت فارسی کنید و تو طراحی استفاده کنید

خاص ترین فونت های فارسی جدید ۱۴۰۳

با وجود صد ها فونت خاص و حرفه ای فارسی که می توانیم تک تک آنها را نام ببریم ما مجبور بودیم از بین تمام فونت های فارسی گلچین کنیم و سعی کنیم خاص ترین ها رو به شما معرفی کنیم. چرا که فونت های فارسی بسیار وسیع، متنوع و فراوان اند. بنابراین اگر فکر می کنید که فونت های خاص دیگری هم می توان به این لیست اضافه کرد حتما در قسمت پایین سایت در دیدگاه ها برای ما بنویسید.

دانلود فونت فارسی سینما Cinema Font

1. فونت فارسی سینما Cinema Font

فونت فارسی سینما Cinema Font، یک فونت کلاسیک و مرسوم در طراحی گرافیکی است که ریشه در تاریخچه هنر و رسانه ایران دارد اما یکی از بهترین فونت های سال 1403 نیز شناخته می شود. این فونت، به لحاظ ظاهری دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را برای استفاده در طراحی های مختلف بسیار مناسب می سازد. فونت سینما دارای حروف و اعداد فارسی کامل بوده و به راحتی قابل استفاده در انواع نرم افزار های طراحی گرافیکی است. این فونت به دلیل داشتن ظاهری ضخیم و درشت، بیشتر برای تیتر ها و عناوین مورد استفاده قرار می گیرد و جلوه ای خاص و چشمگیری به آثار گرافیکی می بخشد. ریشه های این فونت به دوران پیش از انقلاب بر می گردد، زمانی که در مجلات و فیلم های ایرانی آن دوران بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. همین سابقه و پیشینه، باعث شده است که فونت سینما در ذهن و فرهنگ ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته باشد و به عنوان یک نماد و علامت شناخته شده باشد. استفاده از این فونت برای طراحی ها با موضوعات مختلف مناسب است و در عین سادگی، جلوه ای خاص و کلاسیک دارد. به همین دلیل، فونت سینما از پرکاربردترین فونت های فارسی در صنعت طراحی گرافیک محسوب می شود.

سری جدید فونت نستعلیق IranNastaliq

2. سری جدید فونت نستعلیق IranNastaliq

فونت نستعلیق IranNastaliq، یکی از بهترین فونت های فارسی همه دوران هاست که نیازی به معرفی ندارد. در واقع نستعلیق یک استایل خوشنویسی تاریخ ایران بوده و از اولین و بهترین فونت های گرافیکی فارسی به شمار می رود. هیچ وقت نمی توان فراموش کرد که نستعلیق همیشه جزوی از بهترین فونت های فارسی می باشد در نتیجه بودن فونت نستعلیق در لیست خاص ترین فونت های فارسی 1403 کاملا بدیهی و قابل انتظار است. این فونت با قاعده، وضوح و تعادلی که در حروف دارد روز به روز آپدیت شده و بر کیفیت اش افزوده می شود. در حال حاضر سری جدید فونت نستعلیق در وبسایت ما موجود است.

دانلود فونت فارسی رضوان Font Rezvan

3. فونت فارسی رضوان Font Rezvan

فونت فارسی رضوان Font Rezvan، یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین فونت های فارسی است که ویژگی های متمایزی نسبت به سایر فونت های موجود دارد. این فونت بر اساس فونت یکان توسط علی سواری بازسازی و ویرایش شده است. فونت رضوان از مجموعه ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که آن را برای استفاده در طراحی های گوناگون مناسب می کند. از جمله این ویژگی ها، می توان به اعراب دقیق حروف، کنترل فضای بین حروف، وجود ده ها حرف ترکیبی، پشتیبانی کامل از حروف و اعداد عربی و فارسی، حجم مناسب و ارائه دو وزن ضخیم و معمولی اشاره کرد. این فونت در انواع طراحی ها کاربرد دارد و به واسطه ویژگی های منحصر به فرد خود، جلوه ای منحصر به فرد و خاص نیز به آثار طراحی شده می بخشد. این فونت رایگان بسیار کاربردی است و از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است.

فونت بسیار زیبا دستنویس درخشنده Derakhshandeh

4. فونت دستنویس درخشنده Derakhshandeh

فونت دستنویس درخشنده Derakhshandeh، از شاهکار های تایپوگرافی است که در اوج خلاقیت به عنوان یکی از زیباترین و کاربردی ترین فونت های فارسی به شمار می رود که حاصل تلاشی و تفکر عمیق یک گروه متخصص در طراحی فونت هاست. فونت درخشنده مجموعه ای از نشانه ها، علائم و حروف هنرمندانه است که به طراحان اجازه به تصویر کشیدن از این خلاقیت های بی نظیر را صادر می کند از علائم ریاضی تا انواع علائم نگارشی همگی در این فونت گنجانده شده اند. از مهم ترین کاربرد های این فونت زیبا می توان به زبان های کردی، عربی و انگلیسی آن اشاره کرد.

دانلود فونت فارسی مثنوی Font Masnavi

5. فونت فارسی مثنوی Font Masnavi

فونت فارسی مثنوی Font Masnavi، فونت فارسی مثنوی یک نوآوری جذاب در عرصه تایپوگرافی فارسی است که با طراحی خاص خود، طراحان را به سمت خلاقیت و نو آوری سوق می دهد. آنچه که فونت مثنوی را از سایر فونت های فارسی متمایز می کند ترکیب هنرمندانه عناصر طراحی و ایجاد یک ظاهر فانتزی و شاداب است. استفاده از فونت مثنوی در طراحی های غیر رسمی و پروژه های سرگرم کننده مانند بازی ها، انیمیشن ها و طراحی تیتر و سربرگ، کاملا مناسب و هدفمند هست. یکی دیگر از ویژگی های فونت مثنوی، انعطاف پذیری و ترکیب راحت با سایر فونت ها و ایجاد جلوه استاندارد هست.

دانلود فونت فارسی کامران Font Kamran

6. فونت فارسی کامران Font Kamran

فونت فارسی کامران Font Kamran، یک اثری هنری تایپوگرافی با الهام از دست خط زیبای کامران انصاری طراحی شده و از این رو فونت کامران نام گذاری می شود. آنچه فونت کامران رو متمایز می سازد، دقت در بازآفرینی دست خط اصلی و حفظ ظرافت و زیبایی آن در قالب یک فونت دیجیتال است این فونت در سه وزن مختلف (Outline، Bold و Normal) طراحی شده تا امکان استفاده گسترده از آن در انواع پروژه های طراحی گرافیکی فراهم شود. در نهایت یکی از مهم ترین ویژگی های فونت کامران تناسب و هماهنگی حروف انگلیسی و فارسی در این فونت می باشد.

دانلود فونت فارسی افسانه A.Afsaneh

7. فونت فارسی افسانه Font Afsaneh

فونت فارسی افسانه Font Afsaneh، با استایل فانتزی خود الهام گرفته از سبک دست نویس و قلمو می باشد. این فونت که نمادی از زیبایی و ظرافت هنر خوشنویسی فارسی محسوب می شود توسط حسین تقی زاده خلق شده است. فونت افسانه پیوند ظریفی میان سنت و نوآوری است با درک عمیق از ارزش های هنر خوشنویسی ایرانی، توانسته بازتابی منسجم از اشکال و معنا در هنر رو ارائه بده این فونت با ضخامت و تناسب متعادل به خوانایی و دیده شدن کار های گرافیکی و طراحی های شما کمک شایانی می کند.

دانلود فونت فارسی لیلا leyla

8. فونت فارسی لیلا Font leyla

فونت فارسی لیلا Font leyla، توسط یکی از پیشگامان طراحی خط فارسی رضا بختیاری فر طراحی شده. این فونت، الهام گرفته از زیباترین جنبه های خط نستعلیق سنتی هست و در عین حال روحی مدرن و خلاقانه دارد. به گفته رضا بختیاری فر این فونت بر اساس دست خط خواهرش طراحی شده و با بررسی و ویرایش بروشور ها و نوشته های او این فونت را به نمایش گذاشته تا ساختگی به نظر نرسد. این فونت به یک اثر کلاسیک و ماندگار در هنر طراحی خط فارسی تبدیل شده و از یک سو ریشه در میراث ارزشمند خوشنویسی ایرانی دارد و جایگاه ویژه ای بین هنرمندان پیدا کرده است.

دانلود فونت فارسی شین Font Shin

9. فونت فارسی شین Font Shin

فونت فارسی شین Font Shin، با استاندارد های قابل تحسین به دلیل زیبایی و خاص بودن همواره مورد توجه طراحان گرافیک و تایپوگرافی است یکی از ویژگی های برجسته فونت شین، طراحی جذاب و متناسب حروف کشیده مانند «ک» و «ی» است که بسیاری از طراحان را مجذوب خود کرده. این ویژگی، امکان خلق آثار تایپوگرافی زیبا را فراهم میسازد. همچنین فاصله مناسب بین حروف در این فونت، امکان استفاده در طراحی های کوچک و ظریف را نیز فراهم می کند.

دانلود فونت فارسی اسماء Font Asmaa

10. فونت فارسی اسماء Font Asmaa

فونت فارسی اسماء Font Asmaa، یک فونت ماهرانه است که با ادغام ظرافت و قدرت طراحی شده است. طراحی بی نظیر این فونت، آن را به ابزاری کاربردی در دست متخصصان طراحی تبدیل کرده است. با استفاده از این فونت می توانند محتوایی خاطره انگیز خلق کنند و در صفحه آرایی گرفته تا طراحی لوگو و انواع موارد دیگر از آن استفاده کنند این فونت ظاهری شاد و فانتزی دارد و روان بودن در انواع حالت ها، امکان استفاده بهینه بر اساس سلیقه و نیاز طراحان را برآورده می کند.

ads font free

دانلود فونت انگلیسی رایگان

فونت انگلیسی یکی از مهمترین فاکتور تو انتخاب درست ادیتور و یا طراحی در پروژه های گرافیکی خود است

در بالا به معرفی خاص ترین و بهترین فونت های زبان فارسی پرداختیم. فونت ها نقش کلیدی در جذب توجه مخاطب و انتقال موثر پیام کار طراحی ما ایفا می کنند. در همین راستا هم ما این لیست گلچین شده رو در اختیار شما گذاشتیم تا شما با این فونت های خاص و ویژگی های متمایزی که از بقیه فونت ها دارند طراحی های انعطاف پذیر و قدرتمندی ایجاد کنید که با محتوای مورد نظرتون تطابق کامل دارند و تاثیرگذاری زیادی بر مخاطب هاتون دارند. در نتیجه این فونت های خاص فارسی که بهترین های 1403 هستند می توانند در خلق پوسترهای جذاب و تاثیر گذار نقش بسزایی ایفا کنند. همچنین در انتها لازم به ذکر هست که در وبسایت ما برای شما عزیزان مجموعه ای عظیم از فونت های فارسی و انگلیسی برای استفاده درطراحی های متنوع، به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت نام گردآوری شده و شما می توانید همین حالا از طریق این مجموعه به این فونت ها دسترسی پیدا کنید و در طراحی هاتون به کار بگیرید.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین اجزای طراحی های گرافیک فونت ها هستند. فونت ها می توانند احساسات را بر انگیزند و بهترین جنبه های طراحی را به نمایش بگذارند البته اگر درست انتخاب شوند. با توجه به گزینه های فراوان، انتخاب درست بسیار مهم است. اشتباهات تایپوگرافی و انتخاب غلط می تواند باعث شود خوانندگان پیام شما را اشتباه تفسیر کنند و از طراحی شما معنای نادرستی دریافت کنند. همچنین اهمیت دارد که فونت های انتخابی ما آپدیت و به روز باشند و از آخرین بروزرسانی ها استفاده کنیم تا طرحی نوین ارائه کنیم. در نتیجه انتخاب صحیح فونت برای طرح های گرافیکی یکی از مراحل حیاتی و اساسی ماجرا هست و نهایت تاثیر را بر جذابیت و اثربخشی کار های گرافیکی ما دارد. حال که شما با خاص ترین فونت های فارسی جذاب 1403 آشنا شدید یک مرحله از تایپوگرافی حرفه ای را برداشته اید و می توانید تایپوگرافی حرفه ای انجام بدید.

سوالات متداول

خیر، شما می توانید به صورت مستقیم تمامی فونت های موجود در سایت abasvp را بدون نیاز به ثبت نام کاملا رایگان دانلود کنید.

شما عزیزان می توانید، انواع فرمت فونت ها را از سایت دانلود کنید. و از آن ها در انواع نرم افزار های گرافیکی استفاده کنید.

بله شما می توانید با مراجعه به مجموعه فونت های ما ده ها هزار فونت جدید و جذاب دیگر را مشاهده، انتخاب و دانلود کنید.

لطفا امتیاز دهید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *