پریست چیست؟ انواع پریست ها و کاربرد های پریست

پریست چیست؟ انواع پریست ها و کاربرد های پریست

ممکن است که با کلمه پریست Preset مواجه شده باشید، در نتیجه از خود بپرسید که پریست چیست؟ انواع پریست ها کدام اند؟ یا پریست ها چه کاربردهایی دارند؟ چطور یک پریست می تواند در جریان کار عکاسی مفید باشد؟ با دانستن پاسخ این سوالات، پروژه های شما یک تغییر و تحول اساسی خواهد داشت. چرا که توانایی ویرایش سریع تصاویر بزرگترین صرفه جویی در زمان در هنگام ویرایش است.
پریست ها یک ابزار هستند که برای تبدیل عکس های شما به یک تصویر زیبا و تماشایی تنها با چند کلیک طراحی شده اند. شما عکس را گرفته اید، زاویه آن کاملا ایده آل هست و از تصویری که عکاسی کردید بسیار راضی هستید اما تازه نیمی از کار با این تصویر را انجام داده اید. حالا زمان آن است که عکس را ویرایش کنید و بهترین عناصر، رنگ ها و وضوح تصویر را به نمایش بگذارید.
محبوب ترین برنامه ها برای ویرایش فتوشاپ (Adobe Photoshop) و لایت روم (Adobe Lightroom) هستند که ساده ترین راه برای ویرایش در این برنامه ها استفاده از پریست preset هست. با پریست شما می توانید با یک کلیک ساده، رنگ ها و گرید ها را اصلاح کنید و بدون ساعت ها ویرایش طولانی برای یک نتیجه مطلوب با سرعت بیشتر کار رو به نتیجه برسانید و زمان زیادی را صرفه جویی کنید .
در این پست، قصد داریم جزئیاتی راجع به پریست ها، نحوه عملکرد پریست ها و دلیل استفاده از پریست ها را بررسی کنیم.

پس شمارو دعوت می کنم بریم سراغ پاسخ برای پریست چیست؟ انواع پریست ها و کاربرد های پریست و جزئیات پریست ها رو مورد بررسی و کاوش قرار بدیم.

3361.4

پریست چیست؟

پریست ها Presets ابزاری حرفه ای هستند که هر عکاسی در جعبه ابزار خودش به این ابزار پر قدرت نیاز دارد. پریست ها نه تنها به سرعت بخشیدن فرایند ویرایش کمک می کنند، بلکه یک تغییر دهنده شگفت انگیز برای ایجاد تصاویر خوب با یک کلیک می باشند. شما می توانید برای دستیابی به یک ظاهر یا سبک خاص عکس تنظیمات Preset رو با استفاده از نرم افزار های ویرایش بر روی عکس پیکربندی بکنید. تنها با یک کلیک بر روی یک پریست، عکس شما را می توان در صد ها تغییر از پیش تعیین شده مختلف در رنگ ها، سایه ها، کنتراست و موارد دیگر تغییر داد. زیبایی استفاده از پریست ها سازگاری سبک، مدیریت زمان و سادگی است که در هنگام ویرایش شما به ارمغان می آورد. اگر پریست هایی پیدا کنید که برای سبک شما ساخته شده اند، می توانید روند کارهایتان را به طرز چشمگیری بهبود ببخشید و بدون نیاز به ویرایش هر عکس به صورت جداگانه به رنگ ها و ظاهر دلخواه برسید. هنگامی که روی یک پریست کلیک کردید و روی عکس شما اعمال شد، می توانید تنظیمات دستی هم روی آن انجام دهید، چرا که ممکن است پریست در هر عکس کامل نباشد با اینکه پریست ها ابزار خوبی برای ویرایش هستند اما براای اطمینان از بی نقص بودن هر عکس، ممکن است نیاز به تنظیمات متعددی داشته باشید. با این اوصاف، به ندرت کسی یک پریست را روشن می کند و تصویر را کامل می داند. در بعضی موارد هم ممکن است تنها با یک پریست به هدف نهایی برسید که به ندرت محقق می شود. اما پریست ها یک شروع عالی در فرایند ویرایش هستند.

دانلود مجموعه پریست 6 تایی لایتروم

انواع پریست ها و تفاوت پریست ها

پریست ها انواع متفاوتی دارند برای مثال می توانیم صحنه ها را بر اساس نوری که گرفته شده اند تقسیم کنیم و سپس تنظیمات برای بهترین عملکرد در هر نور متفاوت خواهد بود. یعنی زمان های مختلف روز دارای کنتراست ها و رنگ های متفاوتی هستند که در یک تصویر ایجاد می کنند. در نظر بگیرید، در هنگام ظهر نور می تواند صاف و درخشان به نظر برسد. بنابر این پریست آن باید تصویر را گرم کند و کنتراست را افزایش دهد. در هنگام غروب و طلوع خورشید هم نور بیشترین کنتراست را باید داشته باشد.

تفاوت های از پریست ها را می توان به دو دسته کلی دسته بندی کرد:

سبک پریست :

سبک پریست ها به راحتی قابل مشاهده است و در نتیجه به سلیقه شخصی هر عکاس بستگی دارد . پریست های زیادی در بازار وجود دارد که برای تمام افراد چه کسانی که دنبال ظاهری قدیمی و فرسوده هستند و چه افرادی که به دنبال ظاهری جدید و مدرن هستند، پاسخگو هستند. در حالی که برخی پریست ها برای ایجاد یک حس تمیز و متمایل به رنگ های طبیعت طراحی می شوند اما پریست هایی برای روشنی هوا، تاریکی ، ایجاد ترس یا هیجان و تقریبا هر چیز دیگری که تصورش را می کنید وجود دارند.

کیفیت پریست :

در یک پریست، کیفیت همیشه بلافاصله آشکار نمی شود، کیفیت پریست مهم ترین تفاوتی است که بین پریستی که ارزش وقت و هزینه شما را دارند و پریست هایی که ارزشی ندارند وجود دارد. کیفیت پریست را میتوان با نحوه عملکرد پریست بر روی سبک های مختلف تصاویر که به درستی گرفته شده اند، سنجید. یعنی اگر عکسی به خوبی گرفته شده باشد و تمام مقیاس های عکاسی در آن درست باشد پریست باید به درستی روی آن کار کند. کیفیت یک پریست زمانی مشخص می شود که پریست ها بتوانند روی تمام تصاویر به درستی کار کنند. برای مثال ممکن است یک پریست عکسی زیبا و استاندارد را به طور عجیبی نابود کند.

baner 62 copy

دانلود پریست فتوشاپ و لایت روم

پریست ها از مهم ترین ابزار های ویرایش و تزئین عکس ها می باشند.

5012.1.1

کاربرد ها و اهمیت استفاده از پریست ها

هر کسی می‌تواند پریست کاربردی خود را برای انجام کارهای ساده مانند تراز کردن خودکار عکس‌ها، شارپ کردن، روشن کردن اصلاحات نمایه ، حذف انحرافات رنگی یا برش دادن به یک نسبت تصاویر خاص ایجاد کند. اگر هر بار عکس‌های خود را به یک صورت تنظیم می‌کنید، منطقی است که یک پریست حاوی این تغییرات ایجاد کنید تا بتوانید همه کارها را با یک کلیک یا حتی با وارد کردن انجام دهید، نه اینکه خودتان آن‌ها را روی هر عکس بسازید. در اینجا به چند مورد از اهمیت های استفاده از پریست می پردازیم:

ساده سازی فرآیند ویرایش با پریست

قبل از اینکه بدانید پریست ها وجود دارند. قطعا ساعت ها طول می کشیده تا عکس ها رو ویرایش کنید. حتما سختی های زیادی برای ویرایش هر عکس می کشیدین و الان به راحتی می توانید با چند کلیک تمام عکس ها رو ویرایش کنید و مجبور نیستید اونا رو تک تک ویرایش کنید در نتیجه استفاده از پریست ها فرآیند ویرایش شما را ساده، آسان و کوتاه می کند.

پریست ها زمان را صرفه جویی می کنند

استفاده از پریست های با کیفیت به شما، امکان ویرایش مقادیر زیادی از تصاویر را در کسری از دقیقه که برای ویرایش همان تصاویر بدون آنها زمان زیادی نیاز است، ارائه می‌دهد. عروسی متشکل از 5000 تصویر هست که ممکن است روزهای شما را با خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر از بین ببرد اما با استفاده از پریست ها می توان زمان ویرایش آن را تنها به چند ساعت کاهش داد. صرف زمان کمتر برای ویرایش در حالی که به نتایج عالی هم مطمئن هستید به این معنی است که زمان بیشتری برای کار های دیگر ذخیره می کنید.

باعث ایجاد یک استایل ثابت و منظم هستند

این موضوع به چند دلیل بسیار مهم است. اول از همه، اگر دسته ای از تصاویر را به مشتری خود تحویل دهید و ویرایش در همه جا انجام شود و ویرایش ها منظم نباشند، نه تنها برای آنها گیج کننده است، بلکه باعث می شود شما غیرحرفه ای به نظر برسید. سازگاری مهم است. پریست به شما کمک می کنند تا این ثبات را نه تنها در یک عکس، بلکه در کل کار خود حفظ کنید، که ما را به نکته بعدی می رساند.

کمک می کنند که استایل جدید توسعه بدید

یافتن سبک و سیاق شخصی سفری است که هر هنرمند و عکاسی طی می کند. یافتن پریست هایی که واقعا با استایل شما مطابقت دارد، همراه با طراحی های دستی شما در نحوه ایجاد عکس، چیزی است که باعث می‌شود دیگران کار شما را فقط با دیدن آن تشخیص دهند. پریست ها شما را تا آخر راه نمی برند، اما جهشی بزرگ در یافتن نقطه پایان خواهند بود.

تنوع و سازگاری با پروژه های مختلف

تا اینجا در مورد زمان و ایجاد انسجام توسط پریست ها صحبت کردیم، اما تنوع نیز یک عامل مفید برای استفاده از پریست هاست. اغلب در پریست ها تنظیمات پیش فرض برای انواع مناظر مختلف، زمان های مختلف روز و موقعیت های متفاوت نور پیدا می کنید. در مجموعه های پریست ها، تنظیمات پیش فرض برای غروب آفتاب، روز های آفتابی، محیط های جنگی و حتی صحنه های تاریک زیر آب وجود دارند. با اطمینان میشود گفت که برای هر نوع شرایط که ممکن است در هنگام عکاسی با آن مواجه شوید یک پریست وجود دارد.

install presets in after effects

پیشنهاد مطالعه

آموزش نصب ترانزیشن و پریست در افترافکت

با ابزار پریست و انواع پریست آشنا شدید و دونستید که پریست ها چه کاربردی دارند و چقدر برای ما مفید هستند اما باید بدانید که پریست ها طراحی های متفاوتی نیز دارند و وبسایت ما به عنوان تخصصی ترین و با سابقه ترین وبسایت ها در زمینه انواع سبک های پریست هست که شما میتونید از پکیج ها و مجموعه فایل های گرافیکی ما استفاده کنید و بر کیفیت و زیبایی عکس هاتون اضافه کنید در حال حاضر با چندین سال سابقه در زمینه طراحی گرافیکی به جرعت می توان گفت که کامل ترین فایل های گرافیکی در وبسایت ما قرار دارد و شما می توانید به سادگی اونها رو در اختیار داشته باشید. پیشنهاد میکنم فرصت رو از دست ندید و از این طراحی های حرفه ای و شگفت انگیز در تصاویر عکاسی خودتون استفاده کنید.

نتیجه گیری

پریست‌ ها Presets ابزارهایی هستند که برای تزئین تصاویر استفاده می‌ شوند. با استفاده از پریست‌ ها، می‌ توانید به راحتی افکت‌ های جذاب و زیبایی را بر روی محتواهای خود اعمال کنید. این افکت‌ ها از پیش طراحی شده بوده و برای استفاده به راحتی در نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، افترافکت، و لایت روم قابل استفاده‌ اند. پریست‌ ها به صورت متنوعی در دسترس هستند و می‌ توانند برای تنوع زیادی از محتواها استفاده شوند. برخی از انواع پریست شامل افکت‌ های مختلف برای تصاویر عروسی جنگلی و ساحلی هستند. استفاده از پریست‌ ها می‌ تواند برای اهداف مختلف مفید باشد.

سوالات متداول

پریست‌ ها به صورت متنوعی در دسترس هستند و می‌ توانند برای تنوع زیادی از محتواها استفاده شوند. برخی از انواع پریست شامل افکت‌ های مختلف برای تصاویر عروسی جنگلی و ساحلی هستند.

پریست ها کاربرد های زیادی دارند. از جمله کاربرد های استفاده از پریست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ساده سازی فرآیند ویرایش با پریست

– پریست ها زمان را صرفه جویی می کنند

– باعث ایجاد یک استایل ثابت و منظم هستند

– کمک می کنند که استایل جدید توسعه بدید

– تنوع و سازگاری با پروژه های مختلف

لطفا امتیاز دهید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *