تدوین فیلم چیست؟

ادیت فیلم چیست؟ در حالی که تعریف اولیه ادیت فیلم ساده است، هنوز چیزهای زیادی در آن وجود دارد. اما برای درک هر چیز دیگری که در تدوین دخیل است، مانند خود ویراستاران و نحوه همکاری آنها با دیگران، باید پاسخ اصلی بدهیم به این سوال که “تدوین فیلم چیست؟”

تدوین فیلم چیست؟

ادیت فیلم چیست
ادیت فیلم چیست

تدوین فیلم هنر برش و مونتاژ فیلم تمام شده است. این کار توسط یک تدوینگر فیلم انجام می شود که به تکمیل دید کارگردان از فیلم کمک می کند. انتخاب های خلاقانه یک تدوینگر معمولاً ترکیبی از آنچه آن ها فکر می کنند برای فیلم بهترین است و آنچه کارگردان (و تهیه کنندگان) برای پروژه تمام شده می خواهند است. جنبه‌ های ویرایش فیلم که عمدتاً در زمان پس از تولید انجام می‌شود، می‌تواند شامل نوارهای فیزیکی فیلم سلولوئید، فایل‌های دیجیتال یا هر دو باشد.

تدوینگر فیلم چه می کند:

  • برش، اتصال، (دوباره) چیدمان فیلم خام برای ایجاد عکس، صحنه و موارد دیگر.
  • انتخاب هایی می کند که بر سرعت فیلم، فضا، روایت، موسیقی و غیره تاثیر می گذارد.
  • با کارگردان و تهیه کنندگان کار می کند تا برش نهایی را بسازد.

همه چیز درباره تدوین فیلم

در ابتدای فیلم هیچ ویرایشی وجود ندارد. و یک شات می باشد که از یک دوربین ثابت گرفته شده است.

امروزه تکنیک‌ های ویرایش زیادی وجود دارد که در طول سال‌ ها برای ایجاد اشکال جدیدی از زبان فیلم تکامل یافته‌ اند. همانطور که اجرای این تکنیک ها ساده است اما می تواند تاثیرات عمیقی در داستان سرایی بصری و نحوه دریافت اطلاعات توسط مخاطب داشته باشد.

راهنمای نهایی تکنیک های ویرایش

در روزگاران قدیم، تنها زمانی که قدرت تدوین سینمایی می توانست از داستان سرایی حمایت کند، ویرایش فیلم به یک فرآیند ارزشمند تبدیل شد. بیایید به آن روزهای اولیه نگاه کنیم تا ببینیم هدف از تدوین در فیلم کجا و چگونه شکوفا شده است.

تدوین فیلم چگونه آغاز شد؟

تاریخچه تدوین فیلم خیلی تجملی نیست، اما دارای یک تکامل اولیه است که به رساندن آن به جایگاه فعلی کمک کرده است. در اوایل سینمای دهه 1890، هدف از تدوین در فیلم صرفاً چیدن فریم‌ها برای خلق صحنه‌ ها بود (زمانی که فیلم‌ ها کمتر از 5 یا 10 دقیقه بودند).

در طول این دوره کوتاه، تعداد بسیار کمی از فیلم‌ ها از آنچه «تدوین پیوسته» نامیده می‌ شود، استفاده می‌ کردند که به معنای داشتن صحنه‌ های پیوسته به‌ طور یکپارچه در کنار هم بود. ژرژ ملیس، فیلمساز مشهور فرانسوی نیز در این مدت در حال آزمایش تدوین به عنوان جلوه بصری بود.

با دهه 1900، ویژگی‌ های روایی، مانند سرقت بزرگ قطار ، ثابت کردند که تدوین می‌ تواند توهم سینمایی زمان و مکان را ایجاد کند. با قدرت ویرایش، می‌ توانید طوری جلوه دهید که انگار گروهی از سارقان سوار قطار شده‌ اند و در حال فرار هستند. بنابراین نه تنها می‌ توانید مخاطب را فریب دهید تا آنچه روی صفحه اتفاق می‌ افتد را باور کند، بلکه یک روایت واقعی نیز ایجاد می‌ کنید.

تاریخچه تدوین فیلم

تاریخچه تدوین فیلم
تاریخچه تدوین فیلم

خیلی زود پس از آن، فیلمسازان بیشتری اصول تدوین فیلم را آزمایش کردند و برخی قصد داشتند نکات قدرتمندی را با آن ثابت کنند. جنبش مونتاژ شوروی در دهه‌های 1910 و 1920 ظهور کرد، با فیلم‌ساز لو کولشوف که پیشگام آزمایش معروف کولشوف بود.

شامل کنار هم قرار دادن فیلم مردی با یک کاسه سوپ، کودکی در تابوت و زنی جذاب بود. صورت تغییرناپذیر او را نشان می داد و به یکی از این سه بریده می شد. ایده این بود که با قدرت ویرایش، می‌ توانی به مخاطب این باور را بدهی که مرد نسبت به هر یک از این صحنه‌ها احساسات خاصی دارد.

فرآیند تدوین چیست؟

ویرایش فیلم به معنای واقعی کلمه یک فرآیند برش و چسباندن بود که شامل اتصال و چسباندن با دست بود. Splicing راهی بود که ویراستاران فیلم ویرایش‌ های خود را انجام می‌دادند، با کپی‌ هایی از نگاتیو کار می‌ کردند و کار چاپ می‌ کردند. بعداً ماشین‌ هایی به نام «ماشین‌ های تخت» معرفی شدند که برش و اتصال نوارهای فیلم را بسیار آسان‌ تر، سریع‌ تر و دقیق‌ تر می‌ کردند.

دهه‌ها بعد، فناوری ویرایش دیجیتال فیلم به آسان‌ تر شدن فرآیند تدوین کمک کرد و نیازی به لمس فیلم را از بین برد. پس از پردازش، نوار فیلم دیجیتالی شده به فایلی تبدیل می‌ شود که ویرایشگر (و دستیارانشان) می‌ توانند به‌طور دیجیتالی بر روی رایانه‌ های خود لمس کنند.

این روشی است که امروزه به عنوان ویرایش دیجیتال غیر خطی شناخته می شود، تقریباً همه فیلم های خود را ویرایش می کنند. و اگر آنها به صورت دیجیتالی عکس می گیرند، این یک قدم کمتر است که باید بردارند.

انواع تدوین فیلم

انواع تدوین فیلم
انواع تدوین فیلم

تکنیک های تدوین در فیلم

تمام آن سال‌ ها تدوین و بازی با کارهایی که می‌ توانید با آن انجام دهید، منجر به بسیاری از تکنیک‌ های ویرایش فیلم شد که امروزه استفاده می‌ کنیم. برخی از این نمونه های ویرایش فیلم بسیار رایج هستند در حالی که برخی دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

ویرایش پیوستگی

یکی از اولین اشکال ویرایش، این تکنیک به سادگی تضمین می‌ کند که همه چیز از عکسی به عکس دیگر ثابت بماند. اگر فردی در وسط نوشیدن یک فنجان در یک شات باشد، و در همان شات بعدی باشد، باید همچنان از آن بنوشد، یا حداقل آن را نگه دارد.

برش متقاطع

برش متقاطع فیلم
برش متقاطع فیلم

برش متقاطع یک تکنیک ویرایش است که شامل نشان دادن دو یا چند عمل مجزا با برش دادن آنها در یک زمان است. این می تواند این توهم را ایجاد کند که آنها به یکباره اتفاق می افتند، یا اینکه صحنه ها به عنوان موازی یکدیگر عمل کنند (صرف نظر از اینکه هر صحنه مربوط به چه زمانی اتفاق می افتد)

نمونه‌های عکس بریده

شات برش یک برش ناگهانی از یک چیز به چیز دیگر است. همانطور که از نام ممکن است پیداست، به معنای جدا کردن یک چیز برای جلب توجه به چیز دیگر است. این تکنیک ویرایش را می توان تقریباً برای هر هدفی، از ترسناک ترسناک گرفته تا یک پانچ لاین کمدی، مورد استفاده قرار داد. در بسیاری از موارد برای ارائه کنایه به صحنه یا به نوعی بی قرار کردن مخاطب استفاده می شود.

The dissolve

یکی از رایج‌ ترین تکنیک‌های ادیت فیلم، dissolve است که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. می توان آن را به صورت تداخل تصاویر یک صحنه با تصاویر ورودی توصیف کرد. می‌توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد، مثلاً اگر می‌خواهید مخاطب قبل از ورود به صحنه جدید در مورد آنچه که در یک صحنه اتفاق افتاده است، نشخوار کند. همچنین می توان از آن برای ایجاد موازی یا مقایسه بین صحنه های آمدن و رفتن یا اگر می خواهید به گذر زمان اشاره کنید استفاده کنید.

محو شدن

محو شدن فیلم
محو شدن فیلم

محو شدن‌ ها تقریباً شبیه به محلول‌ ها هستند، اما هدف بسیار متفاوتی دارند. با محو شدن، یا به سفید یا (اغلب) سیاه، یک صحنه به پایان می رسد. بر خلاف یک برش سنتی، یک محو به آرامی یک صحنه را به طور قطعی پایان می دهد. محو شدن‌ها، مانند انحلال‌ها، در روزهای اولیه پخش برنامه‌های ناطق و دوران پیش از کد در دهه‌های 1920 و 1930 و همچنین هالیوود پس از کد بسیار رایج بود. این روزها، آنها کمی کمتر رایج هستند، اما هنوز در همه ژانرها استفاده می شوند.

برش J & L

برش از یک نخ، برش J و L از صدا و تصویر برای جلب توجه مخاطب استفاده می کند. قطع AJ زمانی است که صدای صحنه بعدی قبل از اینکه ببینیم صدا از کجا می آید به صحنه فعلی نفوذ می کند. برش L به نوعی معکوس است. وقتی وارد صحنه بعدی می شویم، صدای صحنه قبلی همچنان با ما است. اغلب در صحنه‌ های مکالمه استفاده می‌شود تا چیزها را جذاب نگه دارد و کمتر تند تند نگه دارد.

نمونه های برش پرش ادیت فیلم

پرش که در طول موج نوی فرانسه رایج شد، زمانی است که هیچ تداومی بین ضربات وجود ندارد. آنها آنها را پرش کات می نامند زیرا به نظر می رسد که ضربات در طول همان شلیک به موقع به جلو می پرند. این تکنیک ویرایش عمدتاً برای قطع کردن زمان از یک فیلم با حذف ثانیه های بیهوده در یک صحنه ایجاد شده است. با این حال، به زودی در صحنه موج نو فرانسه و فراتر از آن تأثیرگذار شد.

برش کبریت

یکی از معروف‌ ترین و محبوب‌ ترین تکنیک‌ های ویرایش موجود، برش مسابقه است. این زمانی است که یک صحنه جدید عناصر صحنه قبلی را حمل می کند. بنابراین اگر صحنه ای از یک دونات در یک شات دارید، صحنه بعدی می تواند یک نان شیرینی باشد. یک شکل، شی متفاوت همچنین می‌تواند در روز افق شهر باشد و در شب بلافاصله به همان خط افق بریده شود.

مونتاژ فیلم

مونتاژ فیلم چیست
مونتاژ فیلم چیست

مونتاژ یک تکنیک ویرایش جالب است زیرا بسته به زمینه می تواند معانی مختلفی داشته باشد.

مثال مونتاژ:

رایج ترین درک از مونتاژ در فیلم زمانی است که یک فیلم مجموعه ای از نماها و لحظات را در یک صحنه کنار هم قرار می دهد. در فیلم‌های ورزشی که یک ورزشکار یا تیم در حال تمرین یا آماده‌سازی است، بسیار رایج است. مونتاژها همچنین به طور ضمنی (یا آشکارا بیان شده) در طول یک دوره زمانی اتفاق می‌افتند. این باعث می شود مونتاژ یک نمایش فشرده از این زمان در حال گذر باشد.

studiobinder.com

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *